I. Definicje
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny jest pod adresem: https://marcinpikul.pl.
- Mediator – Marcin Pikul, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Adwokacka Marcin Pikul, ul. Rynek 11, 33-300 Nowy Sącz,
NIP: 8732705684, REGON: 386288217. - Mediacja online – usługa mediacji na odległość świadczona za pośrednictwem komunikatorów internetowych.
- Stroną postępowania mediacyjnego – może być każda osoba fizyczna, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, jeżeli przepisy prawa przyznają jej zdolność sądową.
- Umowa o mediacje online – umowa starannego działania jaką strony i mediator podpisują po zaakceptowaniu przez strony regulaminu oraz wyceny mediacje online.
- Wniosek o mediacje online – formalny dokument wypełniany przez jedną ze stron, na podstawie którego mediator rozpoczyna organizację mediacji online i przygotowuje umowę o mediację online.
- Platforma ClickMeeting – ClickMeeting sp. z.o.o. ul. Arkońskiej 6/A4, 08-387 Gdańsk – wykorzystana w celu przeprowadzenia postępowania mediacji online dostępna pod adresem https://clickmeeting.com/pl.
- Protokół z przebiegu mediacji – dokument sporządzony z przebiegu posiedzenia mediacyjnego przez mediatora prowadzącego mediacje online.
- Ugoda mediacyjna – dokument w którym strony składają oświadczenie woli w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie przez to czynią sobie wzajemne ustępstwa w zakresie istniejącego między nimi stosunku prawnego w tym celu, aby uchylić niepewność co do roszczeń wynikających z tego stosunku lub zapewnić ich wykonanie albo by uchylić spór istniejący lub mogący powstać.
II. Postanowienia ogólne
- Przez postępowanie mediacyjne online należy rozumieć dobrowolne i poufne postępowanie z udziałem niezależnej, bezstronnej i neutralnej osoby – mediatora, który pomaga znajdującym się w sporze stronom w osiągnięciu porozumienia i zawarciu ugody przed mediatorem.
- Przedmiotem postępowania mediacje online mogą być wszelkie spory, w których dopuszczalne jest zawarcie ugody.
III. Koszty postępowania mediacyjnego
- Wycena usługi mediacja online następuje po otrzymaniu przez mediatora pełnej informacji o wartości przedmiotu sporu w rozmowie telefonicznej lub za pośrednictwem poczty.
- Wynagrodzenie za realizację usługi stanowi wartość wyceny, na jaką strony wyraziły zgodę akceptując i podpisując umowę o mediacja online.
IV. Proces mediacji
- Rozpoczęcie organizacji procesu mediacji online następuje po przesłaniu przez stronę wypełnionego wniosku o mediację.
- Rozpoczęcie świadczenia usługi mediacje online następuje po podpisaniu przez strony umowy o mediacja online.
- Strony wyrażają zgodę, aby rozpoczęcie procesu mediacje online nastąpiło niezwłocznie po zawarciu umowy.
- Stroną przyjmują do wiadomości, że nie przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od jej zawarcia, ponieważ rozpoczęcie świadczenia usługi następuje niezwłocznie po zawarciu umowy.
- Mediacje online będą odbywać się za pośrednictwem platformy ClickMeeting, poczty elektronicznej oraz telefonu, w terminach uzgodnionych ze stronami.
- Jedno spotkanie mediacja online będzie trwało nie dłużej niż 2 godziny zegarowe.
V. Zakończenie mediacji
- Postępowanie mediacyjne kończy:
a) podpisanie ugody mediacyjnej albo porozumienia mediacyjnego,
b) pisemne zawiadomienie mediatora na jego przez strony sporu lub jedną z nich o podjętej decyzji o niekontynuowaniu mediacji,
c) upływ terminu do przeprowadzenia mediacji, chyba że strony złożyły wniosek o jej kontynuowanie. - Wynikiem mediacji online będzie sporządza protokół zawierający w szczególności:
a) imię, nazwisko (nazwę) i adresy stron,
b) imię i nazwisko oraz adres mediatora,
c) miejsce i czas mediacji,
d) wynik mediacji,
e) podpis mediatora. - W przypadku zawarcia przez strony ugody mediacyjnej lub porozumienia mediacyjnego, zamieszcza się informację o tym w protokole. Ugodę mediacyjną lub porozumienie mediacyjne dołącza się do protokołu wówczas, gdy przepis szczególny tak stanowi. Przez podpisanie ugody strony wyrażają zgodę na wystąpienie do sądu z wnioskiem
o jej zatwierdzenie, o czym mediator informuje strony. - W razie skierowania sprawy do mediacji przez sąd albo inny organ, mediator składa protokół w sądzie lub innym organie rozpoznającym sprawę.
- W przypadku gdy strona, po zawarciu ugody, w ramach mediacji prowadzonej na podstawie umowy o mediację, wystąpi do sądu z wnioskiem o zatwierdzenie ugody, mediator składa protokół w sądzie, który byłby właściwy do rozpoznania sprawy.
VI. Mediator
- Mediator zobowiązuje się do starannego i zgodnego ze sztuką prowadzenia mediacji online.
- Mediator zapewnia bezpłatny dostęp do platformy internetowej ClickMeeting.
- Mediator nie ponosi odpowiedzialności za ostateczny wynik mediacja online oraz nie może gwarantować, że mediacja online zakończy się ugodą.
VII. Płatności
- Wynagrodzenie wpłacane jest na rachunek bankowy wskazany w umowie o mediacja online w terminie 14 dni od daty otrzymania rachunku za mediacja online.
- Strony zobowiązują się pokrycia koszty mediacja online niezależnie od jej wyniku bez względu na to czy strony dojdą do porozumienia czy nie.
VIII. Zasady rozpatrywania reklamacji
- Strony mogą dokonać reklamacji w zakresie wykonania mediacja online, poprzez wysłanie wiadomości drogą elektroniczną na adres: adwokat@marcinpikul.pl.
- Reklamacja winna zawierać następujące dane:
a) dane identyfikacyjne strony,
b) wskazanie daty wykonania usługi,
c) zarzuty dotyczące wykonania usługi z uzasadnieniem,
d) oczekiwania lub propozycje strony co do sposobu załatwienia reklamacji. - Mediator rozpatrzy prawidłowo złożoną reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
IX. Odpowiedzialność
- Mediator wykonujący czynności w toku postępowania mediacyjnego, odpowiedzialny ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone stronom jedynie w przypadku
jej wyrządzenia z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa.
X. Ochrona danych osobowych
- Mediator jako administrator danych osobowych zobowiązuje się podjąć wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich danych i treści przekazywanych przez strony w związku z przeprowadzonych mediacji online.
- Dane osobowe stron zbierane są w celu Umowy o mediacje online.
- Dane osobowe stron przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).
XI. Postanowienia końcowe
- Dokumenty związane z prowadzeniem mediacji, w szczególności wniosek i protokół, przechowuje się przez okres 6 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono mediacje online.
- Usługi mediacji online nie są objęte prawem do gwarancji.
- Wszelkie spory pomiędzy mediatorem a stronami, związane lub wynikające ze świadczonych usług, strony zobowiązują się rozstrzygać w drodze mediacji lub arbitrażu.
W razie niemożności polubownego zakończenia sporu właściwy do jego rozstrzygnięcia będzie Sąd Rejonowy w Nowy Sączu, przy czym strony w pierwszej kolejności skorzystają z polubownych metod rozwiązywania sporów: arbitrażu i mediacji. - W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 31 lipca 2020 r.